Träning för Elinor

Matte om träning:
Vi träffades på Botkyrka BK för att förhoppningsvis få lite extra störningsträning. Sen ville Elinor se oss gå igenom alla moment i Lydnadsklass 1 för att se vad vi behövde träna mer på. Vi började med linförigheten och där fokuserade vi på att Kashi INTE fick släppa kontakten och hålla koll på allt runt omkring. Med lite påminnelse och mycket godis så gick det bra korta stunder. Apropå godis…jag hade dagen till ära åkt och köpt lever, kokat lever (urk) och skurit upp små bitar allt inför en dregglande hund. Perfekt inför träningen med favvoritgodiset. Väl på plats så var det dock bara Elinors kyckling som dög…hm.

Efter alla moment så fick jag en skriftlig sammanfattning och som vanligt så är det nästan  ”bara” koncentrationen som brister. Ställande under gång fick vi inte riktigt till så där får vi backa och börja om. Läggande under gång var jättebra och även hoppet förurom ingången som var lite slarvig. Inkallningen…snabb men dålig ingång. Hon har ju börjat springa förbi mig innan hon vänder så sär ska vi börja träna ingångarna separat. Kul är att apporten funkar bra och ett par tandvisningar fick vi till utan allt för mkt kråmande.

En stor parantes!!! Vänder mig om nu när jag sitter och skriver och ser Kashi liggandes på rygg med läpparna hängande över halva ansiket. Tyngdlagen är inte barmhärtig mot ett ett boxerface upp och ner! ALLA borde ha möjlighet att få starta morgonen med en sådan rolig syn 🙂

Nåja, tillbaka till träningen. Jag blev drillad i linförighet utan hund…Elinor kommenderade och jag knallade, inte alltid åt det hållet Elinor menade men i alla fall så gick det lite bättre utan hund.